Semanis Epal Hijau

Semanis Epal Hijau

Monday, 2 July 2012

Ubi Rebus Cicah Sambal Tumis



Alhamdullilah,setelah betahun2 kepinginan nak makan ubi rebus,akhirnya terlaksana jugak.Ubi ini pemberian dari Zuin,teman sekerja.Errrmmmm...sebenarnya mintak kat dia kerana beberapa hari yang lepas,dia ada bawak ubi rebus tempat keja....tu yang bila nampak je ubi rebus... terus tanya kt dia,kt ner dia dpt....katanya kat blkg rumah nya ada....so,apalagi jam tu gak terus mintak...hehehe.....


Dalam kepala  ni dah mcm2 nak buat dengan ubi ini,nak buat kuih talam ubilah,tapai lah....tp sebab teringin sgt nak mkn ubi rebus .........so,ubi rebuslah yg didahulukan......


Alangkah nikmatnya bila dapat makan ubi rebus ini  dicicah lagi dengan sambal tumis.......memang besttt!sangat2...... 

Ubi ni rebus mcm biasa je....dan sambalnya seperti biasa,mcm sambal2 nasi lemak tu....cuma x berapa manis,kerana biasanya kalau beli nasi lemak kt kedai@tepi2 jln ,sambalnya tu agak manis.....saya lebih suka tambahkan sedikit belacan sebagai penambah rasa selain dari ikan bilis yg digoreng terlebih dahulu,kemudian dimasukkan setelah sambal agak kering sedikit...dan hirisan bawang besar.....

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana anda sudi meninggalkan komen.In Sha Allah akan saya kunjungi blog anda .....