Semanis Epal Hijau

Semanis Epal Hijau

Monday, 20 February 2012

Sayur Siew Pak Choy


Assalamualaikum dan selamat malam....

Korang suka tak sayur pak choy nie......rupanya seakan-akan sawi dan kelihatan kontot sedikit daripada sawi biasa.....terus terang saya katakan,memang jaranglah kalau nak beli sayur jenis nie...
biasanya beli sawi hijau yang panjang2 tu....
Kali nie En suami yang beli,nak tak nak kena masak jugaklah....walaupun bukan dia yang makan....
masak untuk 2 orang....saya dan anak sulung je yg makan .....
Bahannya pun ikut apa yang ada di dapur...mana yang ada itulah yang diletak.....

Bahan-bahan:
3 tangkai pak choy-dibasuh dan dibersihkan.(tak payah pisah2kan)
2 cili hijau(jika nak pedas)
2 ulas bawang putih-diketuk
1 biji lada merah(dipotong memanjang)
1 sb sos tiram
1sk sos ikan
1sb kicap cair
1 sk serbuk secukup rasa maggie
air secukupnya
minyak secukupnya

Cara-caranya:
1.Panaskan minyak,tumis bawang putih,masukkan sos tiram,sos ikan,kicap cair dan sedikit air.
2.Bila dah agak mendidih sedikit,masukkan sayur pak choy ,cili merah dan cili hijau.Tambahkan serbuk secukup rasa.



























4 comments:

  1. Biasa makan kat kedai je. tak pernah pun buat sendiri

    ReplyDelete
  2. saya pun teringin nak buat yg mcm kt kedai...tp x sama rasaya.....

    ReplyDelete
  3. Sedap ni kalau makan panas-panas! Ratah-ratah aje...

    ReplyDelete

Terima kasih kerana anda sudi meninggalkan komen.In Sha Allah akan saya kunjungi blog anda .....