Semanis Epal Hijau

Semanis Epal Hijau

Thursday, 8 December 2011

Pucuk Paku Goreng Belacan

Assammualaikum dan selamat malam.....

N3 ni lewat diblogkan coz busy memanjang....sibuk dgn anak2 ......yg kecik masih breastfeeding lg,so kadang2 bila menaip tu sambil bg susu kat baby.....
tak kisahlah cepat ke lambat ke...janji gambar masih ada lagi....takut dah delete je.....kalau dh delete tak leh lah nk buat N3 nie....

Anak2 memang suka akan sayur nie,mamanya pun mmg favourite betul....beli kat kedai 1 ikat kecil tu dalam 50 sen..tak boleh beli 1 kena beli 2 ikat....bila dh digoreng nanti sayur tu akan mengecut .......

Oklah .....meh kita ikuti apa bahan2nya....

Pucuk Paku Goreng Belacan
by:myda_ahmad
Bahan-bahannya:
2 ikat pucuk paku
3 ulas bawang merah*
2 ulas bawang putih*
ikan bilis*
sedikit belacan*
garam dan bahan perasa
2 biji cili*

Cara-caranya.
1.Pucuk paku dipotong pendek-pendekdan basuh.
2.Tumbuk bahan bertanda *
3.Tumis bahan tumbuk,kemudian masukkan pucuk paku,masukkan garam dan bahan perasa serta goreng.
*bagi saya tak perlu goreng lama2sekadar layu je.

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana anda sudi meninggalkan komen.In Sha Allah akan saya kunjungi blog anda .....