Semanis Epal Hijau

Saturday 17 December 2011

Hasil kerja tanganku suatu ketika dahulu...

Assalamualaikum dan selamat malam.....
Memandangkan hari nie saya x kerja,bolehlah tidur lewat sedikit sambil melayan anak-anak dan menonton tv...Di ruang tamu,malam nie agak riuh dengan keletah masing-masing....ada yang bergurau,ada yang gelak2....bermain sesama mereka....dan saya ambil kesempatan yang ada ini utk menaip N3 tentang sulaman benang kait....Mulanya memang tak pandai nak pegang jarum kait apatah lagi untuk mengaitnya....








sarung bantal yang berbentuk 'Love"

 
Inipun belajar secara tak formal dari seorang kawan yang kebetulan duduk satu rumah masa zaman anak2 dara dulu....belajar hanya dengan melihat dia menghasilkan sesuatu benda seperti sarung bantal...dari situ saya tertarik dan timbul minat untuk belajar mengait.....memula tu hanya belajar dengan menghasilkan sulaman tali air....bila dah pandai buat tali air,maka sedikit demi sedikit dan lama-kelamaan saya dapat menghasilkan beberapa pasang sarung bantal yang berbentuk "love".....dan ada orang yang ingin saya buat lagi....mengait nie memerlukan kesabaran yang tinggi dan minat......

Hari ini tergerak hati pula untuk mengeluarkan hasil sulaman tangan ini yang telah lama tersorok dan tersimpan kat gerobok pada suatu ketika dahulu,alhamdullilah masih elokdan bersih....tangan ni dah terasa gatal untuk memegang jarumnya....tp entah ingat lagi ke tidak cara2 nak menyulam nie.....alamat kena beli bukunya lah.....


myda_ahmad

***************************

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana anda sudi meninggalkan komen.In Sha Allah akan saya kunjungi blog anda .....