Semanis Epal Hijau

Semanis Epal Hijau

Tuesday, 20 December 2011

Cendawan Goreng

Assalamualaikum dan salam 1 Malaysia....
Alhamdullilah ..tinggal di kawasan Bangi nie memang tak pernah putus2 dengan pasar sama ada pasar tani atau pasar malam....hari2 ada pasar malam.Fasa 1 setiap hari Selasa,Khamis dan Sabtu.Fasa 4 pula setiap hari Isnin dan Rabu.Orang yang duduk kat BBBangi nie memang puas makan...dan tak susah nak cari makanan....berhadapan pula dengan medan selera.....Kalau dulu2 memang tak pernah makan cendawan goreng,biasanya cuma masak pun untuk sayur@ sup sahaja....
N3 kali ini adalah Cendawan Goreng.... anak2 memang tak makan cendawan tp kalau digoreng dengan tepung,diorang mesti makan......start dari ayahnya yang kebetulan singgah di pasar malam dan beli secawan 2 cendawan goreng,mulanya anak2 ambik seketul 2 tapi lama kelamaan ,sudah menjadi makanan favourite diorang.....kalau beli kat pasar malam tu 1 cawan harganya RM1 dan kalau kat polisterin kecil RM2.....tak banyak mana pun isinya...sekali ngadap dengan anak2 je dh habis.....daripada asyik beli saja baik buat sendiri,tak susah pun masaknya.....jom kita tengok bahannya.....


Cendawan Goreng
Bahan-bahannya:

  • Tepung Goreng serbaguna jenama Nona
  • Cendawan
  • 1 biji telur
  • Minyak utk menggoreng



Cara-caranya:

  1. Basuh dan bersihkan cendawan.Toskan dan siat kecil-kecil.
  2. Pecahkan telur dan masukkan kedlm mangkuk yang berisi cendawan.kacau.
  3. Taburkan tepung serbaguna tadi ke dlm mangkuk yag berisi cendawan.
  4. Panaskan minyak dan goreng.




***********************************
myda_ahmad

****************

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana anda sudi meninggalkan komen.In Sha Allah akan saya kunjungi blog anda .....