Semanis Epal Hijau

Wednesday 27 July 2011

Jalan-jalan Banda Hilir,Melaka.

23 &24hb Julai 2011(Sabtu & Ahad)
Jom ,nak gi Melaka tak?suamiku mengajak ku dan anak2 .....aku apalagi cepat2 mohon cuti seawal 2 minggu,lagipun suamiku sudah berjanji dengan anak2 utk pergi ke Melaka.
Kami pergi bukan sekadar kami saja,kami pergi dengan beberapa buah kereta yang merupakan member2 suamiku.Sebenarnya suamiku ada tugas sikit dgn member2 sephotoghrapy.
Kemudian kami dan member yang lain berpecah,membawa haluan masing2.Kami mengelilingi Banda Hilir,,Banyak jugak tempat 2menarik disini,antaranya Muzium Melaka,Taming Sari,Kota A Famosa dll.Puas jugak kami mencari hotel.Nasib baik dapat jugak yang murah ,RM 90 semalam ...Kami menginap di Hotel Mesra Mutiara.Hotel ini berdekatan dengan Menara Taming Sari.

Kami Chek-in pukul 3 lebih coz kami pusing2 Banda Hilir dulu,kemudian barulah kami cari hotel.Cuaca petang itu menghalang kami untuk turun berjalan2....so aku dan anak2 mengambil keputusan untuk berehat dahulu sementara menantikan cuaca redup sikit.


Sebelah malam baru aku dan ank2ku turun dari hotel....aku berjalan2 di kawasan berdekatan dengan Menara Taming Sari,Muzium Melaka,Muzium Samudera....samibil tu berjalan 2 sekitar jeti ....di jeti aku dan anak2ku melihat pemandangan malam serta cruise yang melalui jeti itu...


Penat sungguh aku berjalan sambil mendukung babyku,serta memimpin anak2ku yang lain....puassss jugak kami berjalan,....beca pun banyak waktu malam dengan diterangi lampu2 berkelip2.Kami ambil 2 beca untuk pusing2  Banda Hilir dan kawasan Kota  A Famosa....setelah puas dan penat berjalan ,akhirnya kami mengambil keputusan untuk pulang...
Eloklah tu,jam pun sudah menunjukkan pukul 10.30 malam...Kami pulang ke hotel dengan menaiki beca dengan harga RM15 satu beca....melayang duit aku......




 bergambar di hadapan Muzium samudera....

 bestnyer naik beca ....anak2 lah yg seronok.....


bergambar dengan anak-anak...
Banyak kenangan yang tidak akan dilupakan semasa berada di Melaka.Lain kali bolehlah pergi lagi....


myda_ahmad

**************************







No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana anda sudi meninggalkan komen.In Sha Allah akan saya kunjungi blog anda .....