Semanis Epal Hijau

Semanis Epal Hijau

Tuesday, 15 April 2014

Aiskrim dulu-dulu


Entry ke 2 utk hari ini pulak,nak tayang aiskrim dulu-dulu punya.....Teringat lagi lepas maghrib jer,siap2 mandi terus gi dapur,buat aiskrim nie....memang cukup suka buat,kemudian jual,tak yah gi jauh2,budak2 yg lalu kat rumah atau yg main2 dekat rumah tu yg jadi pelanggan aiskrim nie....dulu2,jual pun 10 sen jer satu batang....

Bila buat aiskrim nie,sampai penuh peti sejuk pembeku tu(peti ais  yg kecik aje)...macam2 ada,sirap,bandung,oren ,aiskrim kacang hijau pun buat jugak.....Yang bestnya, time balik tgh panas2,berpeluh terus bukak petiais ,cari aiskrim dulu.....

 Sekarang nie,buat pun hanya utk anak2 saja....mereka pun gemarkan aiskrim nie.....lagi2 yg milo@ teh ais@bandung...Yg nie hanya buat aiskrim bandung dan oren +asam boi je.....

Aiskrim dulu-dulu pun sedap jugak kan!!!!!...nostalgia tau!!!!....

3 comments:

  1. Ya Allah! Nikmatnya nyonyot aiskrim ni masa kecik2 dulu.....

    ReplyDelete
  2. Aiskerim nostalgia zaman sekolah.....

    ReplyDelete
  3. Ini dulu panggil aiskrim patah.. kalau budak2 laki kat sekolah rendah dulu suka patah kan guna peha hahahaa.. konon hebat la hahaa :P

    ReplyDelete

Terima kasih kerana anda sudi meninggalkan komen.In Sha Allah akan saya kunjungi blog anda .....