Semanis Epal Hijau

Semanis Epal Hijau

Monday, 20 January 2014

Ubi goreng berempah

 
 Ada 3 ketul ubi aje kat rumah,itupun yang kecik2....adik bawak,katanya ada jiran sebelah rumah adik yg sorang lagi tu bagi......kalau nak buat talam ubi memang x cukup,alang2 busuk ,elok saya goreng jer....tak nak guna banyak sangat bahan2,cuma saya guna rempah dan bwg putih,serbuk lada cili,kunyit dan garam ...


 Teramatlah mudah utk menyediakannya....

UBI GORENG BEREMPAH
Bahan:-
2 ketul ubi muda
1sk ketumbar
1sk jintan manis
1 sk jintan putih
3 ulas bwg putih
serbuk cili kisar
serbuk kunyit
garam

Semua bahan ditumbuk dan lumurkan pada ubi yg dah siap dipotong2.
Perap sekejap.Goreng hingga kekuningan dan masak.Angkat dan toskan.
Sedap kalau dimakan dgn sambal kicap....









2 comments:

  1. salam….lamanya kita tak singgah sini. banyak betul rasanya resepi yg nak try ni. heheh

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikumsalam...
      samalah kita,kalau xde n3 x de lah nak bw......tambahan pulak la nie tgh mabuk2....

      Delete

Terima kasih kerana anda sudi meninggalkan komen.In Sha Allah akan saya kunjungi blog anda .....