Semanis Epal Hijau

Thursday 16 June 2011

Buah-buah yang aku suka makan

Assalamualaikum.....
Just nak share buah yang aku suka makan.Kalau nak sihat kenalah banyakkan makan buah-buahan dan sayur-sayuran serta jaga kesihatan diri dari segi penampilan,makanan,pakaian dan penuhi kehidupan seharian dengan aktiviti2 seperti beriadah,bersenam dsb.......
Dan di bawah ini antara buah yang aku suka makan,sebenarnya banyak lagi tu,nilah yg dapat senaraipendekkan.......aku saja ambil dari google imej untuk mewarnai laman blogspotku.....


Gambar:dari Google
Pisang ...bukan setakat aku je yang suka...anak2 pun ikut sekali suka makan.....melawaskan pembuangan air besar tapi kalau dh banyak sgt mkn pun boleh jadi sembelit
Raja segala buah.Dulu2 suka makan,masa kat kampung kalau tiba musimnya dan kalau teringin nak makan mak akan beli sebakul...bukan bakul kecil tau!.....
Strawbery....Wow! memang unik buahnya,rasanya manis2 masam....anak2 tak suka sangat.Kalau gi Cameron Highlands,rasa tangan nie gatal nak petik je buahnya walaupun ada papan tanda dilarang memetik......
Mempelam...suka sgt!lagi2 kalau tengah mengidam .......rasa masamnya tu boleh mengurangkan rasa loya  .......  
Buah Manggis buah yang saya suka makan jugak.Rasanya manis tetapi berair sedikit.
Buah anggur pun salah satu  buah pilihan saya.Anak2 pun turut menyukai.

Jambu Epal.Banyak didapati di Cameron Highlands .Tak sah kalau singgah ke Cameron Highlands tanpa membelinya sebagai buah tangan.  
Saya suka makan rambutan.
Buah Mata Kucing
Limau Madu
Jambu batu
Epal hijau.Kalau nak awet muda,kurang kedutan,nak slim pun boleh makan .
Limau barli.
Buah laici.Selalu makan yang kat dalam tin tu je.....
Epal merah

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana anda sudi meninggalkan komen.In Sha Allah akan saya kunjungi blog anda .....