Semanis Epal Hijau

Semanis Epal Hijau

Monday, 25 February 2013

Cari pokok bunga...

Bulan yang lepas,baru sebulan lebih kami dok kat rumah baru nie....
banyak betul yang nak dinaiktarafkan.....rumah barulah katakan....
semuanya kosong.....nak2 lak ruang tamu .....semuanya masih lagi belum berisi...
bukannya x mau nak beli perabot,cuma sekarang nie duit lebih penting lagi utk anak2......
maklumlah ,ada sorang anak tu nak saya pindahkan sekolah yang lebih baik....bukan sekolah lama x bagus...
cuma senanglah nanti bila dpt sekolah  dalam 1 sekolah yang sama dgn kakaknya....
Kakaknya awal2 tahun lg dh masuk.......

 Satu petang tu  jalan2 kt Ikea......niatnya memang nak cari alatan rumah........tp fikir2 hanya sekadar tgk2 dulu.......masih banyak lg nak guna $$$$ utk rumah yang masih dalam pengubahsuaian.......
Dalam pada nak mencari peralatan rumah tu sempat lagi membelek2 bunga2....
tgk2 taklah mahal sangat,so amiklah 2 pokok bunga nie.....pilihan pun x banyak ......

 Pokok bunga nie tak cantik mana pun dah tak berbunga pulak tu.....tapi masih jugak nak beli...huhuhu....
maybe daunnya tak kan gugur......dan takdelah daun2 kering gugur...mmg malas sungguh nak menyapu kat luar rumah.....

 Yang nie pulak namanya Chrysanthemum.Bunganya memang cantik.....nampak bunganya yg kembang nielah yang nak sgt2 beli.....tak mahal ,cuma RM6.90....


Mulanya letak kat depan rumah,tapi malas nak menyiram......
lagipun kt depan tu masih lagi direnovate.......
kang mati pulak pokok bunga nie.....tu yang amik letak kt balkoni belakang rumah....
masa beli bunganya baru 2 kuntum yg kembang,la nie dah berkuntum2 yg kembang......

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana anda sudi meninggalkan komen.In Sha Allah akan saya kunjungi blog anda .....