Semanis Epal Hijau

Semanis Epal Hijau

Wednesday, 12 June 2013

Part 2- Holiday Tasik Banding

Bahagian ke 2:
Ini hari yg ke 2,lepas bangun tido,solat...dan lepak2 jap kt bilik....pukul 8.30am,baru gi dapur nak siapkan sarapan,jenguk dapur x de lg org perempuan yg masuk dapur.....gi bahagian depan jap,ooooo,kat depan rupanya diorg perempuan....yg lelaki dah turun bot kecil,nk gi mancing,kanak-kanak yg lain sibuk mancing atas boathouse aje.....
Terus gi dapur,sediakan sarapan pagi,cari2 jumpa bihun,apalagi goreng jer bihun,Ada sekumplan anak2 yg nk gi mandi...sementara menunggu botman bangun sempat kejutkan anak2 saya dan adik.....tgk bot kosong ,terus offer diri saya nak gi mandi jugak.....
Ni tgh naik bot nak gi mandi kat air terjun,tapi x tau pulak ada nama air terjun tu...
 
Kami diturunkan dijeti,disitu kami akan berjalan melalui belukar kecil dan ditemani oleh botman tadi...


Nielah dia kawasan air terjun tu.....sungguh nyaman!!!...Sebelum sampai ke sini,kena melalui belukar2 kecil,berjalan dalam 15 minit,baru sampai ke sini.....



 me dan anak-anak...

 Asma'....peace!!!

 Elly dan sofia.....






 Iffat,lepas kena dengki dgn Asma'dh tak mau nk mandi lagi...merajuk terus dan menangis....


 Yaya

 Fifi

 Sofia & Yaya


 Mama & fifi pun nak tangkap gambar jugak!!!...

 Seronok dapat mandi.....lau x dok atas boathouse seharian jerlah....nilah salah satu aktiviti kami.....








 Tgk hujung tu,Iffat dh merajuk,dok jauh2......



 terapungggg ,bila mandi pakai jaket keselamatan......



 Yg nie dah menggigil kesejukan,tak mau berendam lagi dlm air.....eeeee sejuk!!!!
Dah puas mandi,kami beransur2 naik dari tempat air terjun,berjalan lagi melalui belukar  utk kembali ke bot tadi....Masa nak kembali ke boathouse kami di ajak mengelilingi tasik lagi,ronda 1 pusingan.....yeay!!!!....

Bersambung lagi.......




2 comments:

  1. Pemandangan kat situ mesti cantik, nyaman dan sejuk ja kan. Bestnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. dapat tgk rumah org2 asli,anak2 kecik2 pun turut mandi sungai,siap di dujung belakang lagi oleh adik2 yg besar...seronok mcm takut diorg,padahal kan dalam...

      Delete

Terima kasih kerana anda sudi meninggalkan komen.In Sha Allah akan saya kunjungi blog anda .....