Semanis Epal Hijau

Semanis Epal Hijau

Friday, 21 June 2013

Part 3 - Tasik Banding

Masih lagi dengan catatan ke Tasik Banding.Sepanjang menyusuri sungai Tasik Banding nie,hanya pokok-pokok saja yang kelihatan.Sesekali ternampak juga rumah orang-orang asli di tepi-tepi bukit di tasik ini.




 Selepas balik mandi dari air terjun,terus mandi kali ke 2 di boathouse,bila buka2 baju jer,ada pulak seekor pacat yang lekat kat kaki anak dara saya....arrrghh!apa lagi nangis si anak dara tu......Yaya kena jugak,tapi kat jari je...Masa nie bot sudah mula bergerak untuk pulang ,kira-kira dalam pukul 10.45am.


 Ini dia bahagian belakang boathouse.Kalau kerja2 memasak dilakukan memang penuhlah tempat ini..




 Kami menyewa 2 bot kecil,biasanya 1 boathouse hanya didatangkan dengan 1 bot kecil saja.....dan RM pun bertambahlah jugak yea....


 My hubby dan anak2....


 Time nie dah siap makan,sambil nak menunggu boathouse tu sampai ke jeti,sempat lagi posing2....


"mama,Azwa pun nak posing2 kat bot nie,....tangkaplah gambar"...









 Posing pulak kat tepi bot.....




 gambar belakang dah,gambar tepi bot pun dah,haaa,nie gambar bahagian depan bot pulak......


 Haa,nampak tak tu?jambatan....dah nak sampai jetilah.....


 Masih lagi sempat ambil gambar,nie saja buat funny,biar yaya tersenyum nampak gigi sikit,selalunya mmg payah nak buat muka ceria.....



Elly,saya,Fifi dan Yaya..



 Ni betul2 depan tempat kami duduk ......Sofia & Elly






 Alhamdullilah,sampai jugak akhirnya,penantian selama 4 1/2 jam menyusuri tasik.....percutian kami 2 hari 1 malam di sana.....sampai jeti dekat pukul 3.45pm.....




 Percutian kali nie memang menyeronokkan,apa yang penting dapat meluangkan masa bersama-sama anak-anak...,anak gembira mama pun suka....

2 comments:

Terima kasih kerana anda sudi meninggalkan komen.In Sha Allah akan saya kunjungi blog anda .....