Semanis Epal Hijau

Tuesday 25 October 2011

Ku Ingin Mendapatkan Berat Badan Yang Ideal

Assalamualaikum.....
Setiap wanita mesti inginkan berat badan yang ideal sesuai dengan berat badan masing-masing.Berat badan yang ideal akan membuat anda kelihatan segak,rasa sihat dan bertenaga.Aku.....hanya 62kg tetapi masih berlebihan berat badan kerana tidak sesuai dengan ketinggian aku.....Alangkah bagusnya kalau berat badan aku hanya 50 hingga 52 kg saja......

Tapi tak apalah ...aku akan cuba sedaya upaya aku untuk menurunkan berat badanku ini.Walaupun sebelum ini aku sudah cuba bermacam-macam produk...termasuklah LAX5,HERBALIFE....

Hari ini aku nekad dan sekarang ini serta  bermulanya hari ini aku cuba pula produk Softfea Orange Fiber Diet Drink....Aku harap semoga dengan adanya Softtea Orange ni dapatlah berat badanku turun....




25/10/11
Beratku=62kg
Tinggi  =157cm
BMI      =25
Maknanya berat badanku masih tidak ideal lagi...masih berlebihan...

Aku perlu bertindak segeraaaa.....Ok ,lepas ni aku kena amalkan pemakanan yang sihat ...kalau nak bersenam tu mungkin tak ada masa...tapi seelok-eloknya kita kena bersenam juga....


Panduan pengiraan BMI
Kurang dari < 20  = 
 Kurang berat badan
20 hingga 25  = 
 Berat badan unggul
25 hingga 30      
 Berlebihan berat badan
Lebih dari > 30  = 
 Obesiti


Kalau  nak kira BMI,klik sini yea.


**********************************************
myda_ahmad

**************************

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana anda sudi meninggalkan komen.In Sha Allah akan saya kunjungi blog anda .....